Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
Vitáris József
Magyar

Káosz és rendKáosz és rend (2010)

Erdők, bozótok, fák ágainak bonyolult térbeli hálózatával foglalkozik ez a sorozat. Mi történik akkor, ha ezzel a természeti "káosszal" találkozik a rend, vagyis a szabályos geometriai formák nyugodt világa? A frottage technikával készült fakéreg lenyomatok és a Hommage Hantai sorozat  pliage technikát alkalmazó munkái is ezzel a kérdéssel foglalkoznak.

 

Genetikus kép (2014)

Ez a sorozat a kép születésének „genetikus” módszerét alkalmazza. Az átörökítendő  tulajdonságok hordozója mindig egy régi kép. A részlet kiválasztása és kijelölése az első lépés. Ezután történik a kiválasztott részlet kivágása kinagyítása, majd kiegészítése más motívumokkal. Az új kép így mindig tartalmaz valamit a régiből, a genetikai rokonság több lépésen át követhető.

 

Spekulatív realizmusSpekulatív realizmus (2015)

A napi hírözönben gyakori, hogy egészen eltérő tartalmú témák, térben és időben is közel kerülnek egymáshoz, szinte egyszerre hatnak a nézőre, hallagatóra. Ezekkel a sokszor különös találkozásokkal, társulásokkal foglalkozik a "spekulatív realizmus" című sorozat. Ha ezek a találkozások alkotói szándékból kitalált helyzetek, akkor a legtágabb témák is a valóságtól távoli látomássá válhatnak. Társuló témák: zene, tánc, film, népviselet,  talált képek, művészettörténet, saját festmények stb.

Kalligrafikus rétegekKalligrafikus rétegek (2013)

Ez a sorozat az élő kézművesség hagyományaival, értékeivel foglalkozik. A dekoratív motívumok a kézművességből származnak. A kompozícióknál  társulnak különböző népek, különböző kézművészeti termékei,  technikái. Találkoznak a keleti kalligrafikus írásjelek a magyar Halasi Csipke hímzési technikájával és annak motívumaival.

 

IskolaMűvészeti Iskola (2006)

Az utóbbi évtizedekben azt tapasztaltuk, hogy a technikai eszközök elterjedésével párhuzamosan látványosan csökkent a gyerekek kézügyessége. Ráadásul a rajz a kézműves és művészeti tevékenységek iskola oktatása is háttérbe szorult, a csökkenő óraszámok miatt. A negatív tendenciák kompenzálására készítettük el  vizuális pedagógiai és oktatási programunkat, illetve elindítottuk a Leonardo Művészeti Iskolát.